260 av 365 Ödla

ödla1

Image | This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to 260 av 365 Ödla

  1. BatongAmanda says:

    Vackert fångat av Kopparödlan var länge sedan jag såg en nu!!! Kram😮

  2. Elisabet says:

    Då och då ser jag en kopparorm, som alltså inte är en orm utan en ödla.

  3. Cici says:

    När vi bodde i Hallunda och sönerna gick i lågstadiet hände det då och då att dom kom hem med en kopparödla men här där vi nu bor har jag aldrig stött på dom. Ett vackert och helt ofarligt djur som vi ska vara rädd om. När jag ser din bild förstår jag att dom kan vara svåra att upptäcka även om dom skulle finnas, så väl som dom smälter väl in i omgivningen.

  4. Kerstin says:

    Vilken tur att du hann fota den för visst är dom både svåra att upptäcka och väldigt snabba? Ser ut som en bit sladd där på marken

  5. Pysselfarmor says:

    Vi hade en på vår tomt i ett par år, men nu är den borta. Jag tycker den är fin.

Leave a Reply

