238 av 365 Tankspridd

tankspridd

 

I går när vi åkte hemifrån lämnade jag altan dörren på vid gavel. Vi var borta minst 4 timmar. Vem som helst hade ju kunnat komma in, snacka om tankspridd. Men jag larmade ju i alla fall😀

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

7 Responses to 238 av 365 Tankspridd

  1. Vilken tur att inget hände! Tur i oturen att du fick ett fin-fint foto till temat😀

  2. Usch det där är mardrömmen. Jag har en “ångest” över att glömma kaffebryggaren på när jag går hemifrån. I fredags hände det, Glömde den på med tom kanna, åkte och tränade. Som tur var gick det bra. Men det var lite skrämmande

    • En dag i somras åkte jag hemifrån när jag satt på diskmaskinen, tyvärr gick den sönder och inget vatten kom i, vilket gjorde att den stått på och försökt pumpa i flera timmar. Tydligen luktade det bränt i huset, när gubben kom hem. Han hade tänkt spela golf direkt efter jobbet men valde att åka hem först, tur det annars hade vi nog inte haft något hus kvar

  3. gunilla says:

    hur konstigt det kan vara: många som låst med dubbla lås, blir utsatta för inbrott….

  4. BatongAmanda says:

    Är det detta som kallas “Öppet Hus”, hahaa…!!! Har gjort det några gånger själv samt även nycklarna i låset på utsidan! Suveränt att jag inte tänkte på det när jag låste huset från insidan med nycklarna i på utsidan här om dagen, missa det ordet i listan!!! Kram ;D

  5. Cici says:

    Jag känner bara att det är så skönt att bo på en plats där många sätter nyckeln på en krok utanför dörren, “ifall någon behöver komma in”! Att man överhuvudtaget låser beror på att man inte vill att dörren ska blåsa upp av misstag. Förr låste man inte utan satte ett kvastskaft mot dörren. Vi har ju bott i Stockholm och blivit lite präglade av det så vi låser om vi går hemifrån. Nyckeln brukar jag lägga i blomkrukan om jag kommer hem inom ett par timmar. Det kan ju vara någon som behöver komma in.

  6. Pysselfarmor says:

    I Tumba har vi larm och låser dörren nogsamt – ja även när vi är i trädgården på andra sidan huset, så vi inte ser dörren. I norr låser jag aldrig dörren.
    Vilken tur du hade att inget hände.

Leave a Reply

