140 av 365 Chansning

chansning chansning1

 

Jag hade ju hört att det finns mycket bävrar nere vid ån, så jag tog en chansning och tog en kvällspromenad nere vid ån. 4 bävrar fick jag se, kul att få se dessa live, det trodde jag aldrig. Såg även en grävling, men det var inte riktigt lika kul.

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

10 Responses to 140 av 365 Chansning

  1. BatongAmanda says:

    Vilken härlig upplevelse och väl värt en Chansning!!! Kram ;D

  2. Kerstin says:

    Grattis till att du fick se dom och att du fick så fina foton. Dom brukar ju vara så skygga. Har aldrig lyckas de dom “in action” men ofta kan man se var dom håller till. Fascinerande djur som kan ställa till med mycket elände.

  3. Pysselfarmor says:

    Bävrarna var väldigt få till antalet ett tag, men nu finns det en hel del. På vissa ställen börjar man till och med att skjuta dem därför att de gör sådan åverkan på skog.

    Att möte grävlingen är inte alls farligt om du nu tänker på det gamla uttrycket att grävlingen biter tills det “krasar” dvs att den knäcker ben, så är det en gammal skröna. Inte ett uns sant är det.

  4. En chansning som verkligen gick hem! Har aldrig i mitt liv sett en levande bäver eller grävling för den delen så lite impad är jag allt😉

  5. Linda Å says:

    Åh så fina, verkligt lyckade bilder:) Kul tolkning av temat!

  6. Så bra du lyckats fånga dem! Häftigt att få se dem!🙂 Och så uppmärksam du var hos mig😉
    http://fototrillian2013.blogspot.se/

  7. gunilla says:

    fantastiska naturbilder! Så skarpa!

  8. Cici says:

    Där hade jag velat vara med! Måste försöka få en bild på någon av bävrarna som finns härikring. Jag harde gärna fångat även en levande grävling på bild men dom ligger för det mesta överkörda på vägarna.

  9. Elisabet says:

    Så fina bilder! Men de är riktiga skadedjur. Vi har dem 30 meter från huset, de fäller träd, underminerar dammar och vägbankar. Två är skjutna, men nu har det flyttat hit nya.

  10. Linda says:

    Grattis! Kul när chansningarna lyckas🙂

Leave a Reply

