74 av 365 Dåtid

dåtid

 

Torekällberget i Södertälje är ett museum som berättar om Södertäljes historia från mitten av 1800-talet. Ett trevlig utflyktsmål speciellt med barn, med många mysiga små fik, där du bland annat kan köpa den äkta Södertäljekringlan.

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

10 Responses to 74 av 365 Dåtid

  1. Cici says:

    Redan på sjuttiotalet var detta en plats för utflykter. På den tiden bodde vi i Hallunda när det var sprillans nytt och jag vet att jag åtminstone besökt Torekällberget en gång fastän det nu är länge sedan. Roligt att få se det igen på din fina bild.

    • Kul. Själv har jag ett hemskt minne därifrån från 70-talet, då vi var i Krukmakeriet och jag tyckte det var så mörkt och ville tända lampan, men det var inte lampknappen utan larmknappen. 4 brandbilar kom🙂 efter det har larmknapparna kåpa🙂 jag vågade inte in i Krukmakeriet efter det.

      • Cici says:

        Ja herre jisses så det kan bli! Det kanske var på tiden att man monterade ett kåpa. Jag fick mig ett gott skratt i alla fall även om jag förstår att det inte kändes så kul när det hände.

  2. Gillar gamla friluftsmuseum.

  3. Låter väl värt ett besök! Fint foto🙂 Trevlig helg!

  4. Ingrid says:

    Att du kunde pricka så rätt!
    Igår var det vädarkvännis dag enligt vår gutniska almanacka.
    Det visst du nog inte?

  5. Maria says:

    Fint komponerat.

  6. BatongAmanda says:

    Bild från min Stad = Tokstan och det var därför du fick uppleva detta äventyr! Här hittas bara på tokerier och därför har jag som är född i stan rätt att vara Tokig!!! Kram😛

Leave a Reply

