70 av 365 Från förr

från förr

Den här är definitivt från förr. På Torekällberget i Södertälje finns det många saker från förr i tiden.

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

10 Responses to 70 av 365 Från förr

  1. Ingrid says:

    Den var verklgen från förr!
    Jag kom att tänka på att jag har bekanta som bor på Torekällsgatan. Då har de säkert varit på det där berget också.

  2. Cici says:

    Så passande till temat! Det kan inte ha varit lätt att ta sig fram på de där. Vilken revolution det måste ha varit när man kom på att använda sig av en kedja för att driva cykeln framåt!

  3. Vackert från förr!

  4. Kerstin says:

    Charmiga gamla cyklar. Sitter och tänker på att det är tur att utvecklingen går framåt. Det kan inte vara lätt att cykla på dom och jag kan tänka att man fick nog förtvivlat ont i rumpan…..

  5. Wow! En fin dyrgrip från förr

  6. Undrar om man skulle våga sig på att cykla på en sådan? Antagligen inte … om jag ska vara ärlig.
    De där fanns inte på Toreällberget när jag jobbade där, anno 1800kallt😉 Kanske dax för ett besök i sommar!
    http://fototrillian2013.blogspot.se/

  7. Maj Karin says:

    Tur jag inte ska cykla på dom cyklarna….:-) Kul tolkning!

  8. Anki says:

    Klart häftig, men skulle inte vilja provcykla🙂

  9. Pysselfarmor says:

    Kanske lika hög som min temabild för svårt…..en hög cykel av modernare slag – “ihopsnickrad”
    men lika svåra att cykla på kan jag tycka😉

  10. gunilla says:

    hur KUNDE dom komma upp o ner och dessutom cykla…! Spänstigare förr?

Leave a Reply

